2014. december 29.

Áfonyás-fehércsokoládés keksz

Véget ért az idei karácsony, szokás szerint nagyon gyorsan eltelt a három nap, sőt még az utána következő hétvége is. Reméljük, hogy az ünnep nektek is olyan pihentető, nyugalmas és finom falatokban gazdag volt mint nekünk.

Rengeteg bejegyezni valónk van! A következő hetekben sokféle sütiről, kétféle főételről, egy levesről és kétféle köretről olvashattok majd. No és a szilveszteri menüről, ami egyelőre csak tervben van, de holnap már annak is nekikezdek, hiszen két nap múlva itt az év vége, amit egy baráti házibulival tervezünk megünnepelni.

Egy édességgel kezdeném karácsonyi bejegyzéseink sorát.


Karácsony előtt annyira el voltam csúszva a menü megtervezésével, hogy kivételesen nem különleges sütemények receptjét keresgéltem, hanem olyant, ami kevés idő ráfordításával, gyorsan elkészül és legalább 1 hétig eltartható. Nem karácsony napján akartam ugyanis nekiállni sütni, hanem előtte néhány nappal.

Így bukkantam rá a NoSaltyn Cookie Chef receptjére, ami nagyon megtetszett. Ez a keksz lett az első, amit megsütöttem karácsonyra - természetesen a linzer után, amit már néhány nappal azelőtt elkészítettem. :)

Nem csalódtam benne, gyors, egyszerű, finom. Egyedül a formája lehetne egy kicsit pufibb, nem ennyire lapos, de ez legyen a legkevesebb.


Hozzávalók:
- 12,5 dkg vaj
- 15 dkg cukor
- 5 dkg aszalt áfonya + díszítéshez
- 19 dkg liszt
- 5 dkg felaprított fehércsokoládé
- 1 tojás
- 17,5 dkg durvára darált mandula
- 1 teáskanál szódabikarbóna
- 0,5 teáskanál sütőpor
- 1 csipet só

A lágy vajat habosra keverjük a tojással és a cukorral. A lisztet keverjük el a sóval, szódabikarbónával és a sütőporral és adjuk hozzá a vajhoz. Dolgozzuk össze. Végül apránként a csokit, a mandulát és az áfonyát is keverjük bele a masszába.

Sütőpapírral bélelt tepsibe kanalazzunk kis halmokat a tésztából. Hagyjunk elég helyet köztük, mert terülni fognak. Mindegyik tetejét díszítsük 1-1 szem áfonyával.

200 fokra előmelegített sütőben süssük kb. 10 percig, amíg szép pirosas-barnás lesz a teteje.A sütőlapon hagyjuk kissé kihűlni, mert nagyon lágy a tésztája, könnyen törik, ha azonnal le akarnánk venni róla.

Teljes kihűlés után fém dobozban lezárva egy hétig biztosan eláll. Valószínűleg tovább is, de éppen egy hete készítettem, ezért egyelőre csak ennyiről tudok nyilatkozni :)


Fehércsoki helyett akár étcsokit is keverhetünk a tésztájába, ha valaki azt jobban szereti. Sőt, aprított aszalt sárgabarackkal is nagyon finom lehet!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése