2014. május 7.

Spenótkrémmel töltött tojás és sonka

Szemfüles olvasóink láthatták, hogy szerepel már egy spenótkrém oldalunkon, méghozzá a snidlinges-sajtkrémes és spenótos fánkocskák című bejegyzésben. Való igaz, az is nagyon finom töltelék, de legutóbb szerettem volna kikerülni a sajtkrémmel ízesített alapot, ezért máshogy fogtam hozzá a megvalósításhoz.

Húsvét hétfőn hidegtálas napot szokott rendezni családunk, ilyenkor mindenki készül valamivel. Én idén sonkatekercseket és töltött tojásokat készítettem.



Összesen 4 féle krémet készítettem, ezekkel töltöttem meg mind a tojásokat, mind a sonkaszeleteket:
- tojáskrém
- snidlinges sajtkrém
- tormakrém
- spenótkrém

Ez utóbbit kifejezetten apukám miatt találtam ki, mert nagyon szereti a parajt. Na meg én is és Imi is. A tojáskrém adott volt, hiszen annyi tojást főztem, hogy bőven ki tudtam keverni belőle egy nagy adagot. Ráadásul ahhoz hogy meg tudjam tölteni a tojásokat, a sárgáját ki kellett emelnem a közepéről, így az is ment a tojáskrémbe.

András a tormakrémet szereti, Mazsi a tojáskrém mellett a semleges snidlinges-sajtkrémes tölteléket részesítette előnyben. Anyu pedig a spenótkrémen kívül bármit.



Hozzávalók (8 fél tojás és 8 szelet sonka megtöltéséhez):
- 8 dkg vaj
- 4 csapott evőkanál liszt
- 3,5 dl tej
- 25 dkg parajkrém (mirelit)
- 2 gerezd fokhagyma
- só
- őrölt szerecsendió
- 4 db főtt tojás sárgája
- 2 evőkanál majonéz

A legelső lépés megfőzni a megtöltésre váró tojásokat. Én ezt jóval nagyobb mennyiségben tettem mint amennyit a receptben írtam, hiszen ahogy említettem, több féle tölteléket készítettem.


A vajat egy lábasban megolvasztottam, beleszórtam a lisztet és kevergetve összefőztem-pirítottam. Felöntöttem a tejjel és csomómentesre eldolgoztam benne a lisztes vajat. Folyamatosan keverve sűrűre főztem. Hozzáadtam a (kiolvasztott) parajpürét és a zúzott fokhagymát. Sóval, őrölt szerecsendióval ízesítettem. Kb. 3-4 perc alatt összefőztem. Félretettem hűlni.

Közben megpucoltam a főtt tojásokat, cikkcakkosan körbevágtam és óvatosan kiemeltem belőle a sárgáját, vigyázva hogy a fehérje ne sérüljön. A fehérjét tálra rendeztem, a sárgáját pedig burgonyanyomóval áttörtem.

Amint a spenótos krém kihűlt, robotgéppel beledolgoztam a tojássárgáját és a majonézt és csillagcsőrös habzsák segítségével megtöltöttem a tojásfehérjét, valamint a sonkákat. Ez utóbbiakat feltekertem, egymás mellé fektettem egy üvegtálba és a tekercsek végére is nyomtam krémrózsákat. 

A sonkatekercseket zselatinnal átfényeztem. 


Természetesen a tojásokat és a sonkatekercseket is hűtőben tároltam fogyasztásig. Legalább 1 nappal előtte érdemes elkészíteni, hogy a krémek kissé megdermedjenek.

A fenti képeken apukám paprikás burgonyás kenyere látható, ami a családi hagyomány szerint minden húsvétkor meg szokott sütni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése