2014. április 23.

Kávékrémes répatorta

Mielőtt egy csokorba összegyűjtve megmutatnám nektek, hogy milyen finomságok kerültek az asztalra a húsvéti asztalra családi ebédeinken, szeretnék eldicsekedni életem első - de nem utolsó - répatortájával. Sajnálom, hogy még csak most vettem rá magam arra, hogy készítsek egyet, de bevallom őszintén, nekem is fenntartásaim voltak a répás sütikkel kapcsolatban, mint olyan sok mindenkinek.

Igaz, hogy a tesóm utólag felvilágosított, hogy ő már sütött egyszer répás süteményt, amit megettem és még ízlett is nekem, de bevallom őszintén, elfelejtettem...


Viszont erre a húsvétra eltökéltem, hogy mindenképpen répatortát sütök. Sok receptet átnéztem, végül egyik kedves olvasónk Zsuzsi blogján találtam meg a számomra legszimpatikusabbat. Ráadásul az ő ízlésében megbíztam, mert nagyon sok olyan étel receptje olvasható az oldalán, amit én is szeretek. :) Mint utólag kiderült, nagyon jól döntöttem.

Húsvét előtt egy nappal készítettem el a tortát, tehát szombaton. Egy napig a hűtőben tároltam, szerintem jót tett neki a hidegen állás.

Zsuzsi receptjéhez képest annyit változtattam rajta, hogy a hozzávalókból másfélszeres mennyiséget vettem, féltem, hogy nem tudom kettévágni a tortát, ha szimpla adagból készítem.


Hozzávalók a tortalaphoz (nálam):
- 45 dkg sárgarépa
- 3 tojás
- 2,1 dl olaj
- 22,5 dkg cukor
- 12 dkg dió
- 26 dkg liszt
- 1,5 teáskanál sütőpor
- 1 csipet só
- 1 teáskanál szódabikarbóna
- 1 teáskanál őrölt fahéj

A sárgarépát megpucoltam és az aprítógépemmel felaprítottam. A diót is ebben az eszközben daráltam durvára.

A tojásokat a cukorral fehéredésig kevertem. Hozzáöntöttem az olajat és összedolgoztam vele. Belekevertem a sárgarépát és a diót. A lisztet elvegyítettem a sütőporral, szódabikarbónával és a fahéjjal és apránként hozzáadtam a sárgarépás masszához, jól kikevertem.

A  26 cm átmérőjű sütőformám aljára sütőpapírt terítettem, oldalát kivajaztam-liszteztem. Beleöntöttem a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 percig sütöttem. Tűpróbával ellenőriztem, hogy elkészült-e.


Zsuzsinak igaza volt, fantasztikus illat szállt a sütőből. Amikor elkészült a tortalap, azonnal tálra borítottam, lehúztam róla a sütőpapírt és félretettem, hogy hűljön. Ezalatt elkészítettem a krémet.

Imi kávé ízű krémre szavazott, amikor megkérdeztem, hogy mivel töltsem meg a tortát. Szeretek mascarponéval dolgozni, ezért úgy gondoltam, tökéletes lesz alapnak.

Hozzávalók a krémhez:
- 75 dkg mascarpone
- 3 dl habtejszín
- 2 csomag habfixáló
- 2 dl kávé
- 3 evőkanál porcukor

A tejszínt a porcukorral és a habfixálóval együtt kemény habbá vertem. A mascarponét elkevertem a kávéval majd hozzádolgoztam a tejszínhabot is.



A kihűlt tortalapot kettévágtam - fent látható, hogy milyen szépen kirajzolódtak benne a sárgarépa- és diódarabok - és megkentem a krém felével. Rátettem a második lapot és a krém másik felével bevontam a tetejét. Még nem volt kész, hiányzott róla a díszítés.

Hozzávalók a díszítéshez:
- 1 dl habtejszín
- fél evőkanál porcukor
- 25 dkg mascarpone
+ marcipánfigurák, darált dió, reszelt sárgarépa, stb.

A tejszínt a cukorral kemény habbá vertem és hozzádolgoztam a mascarponét. Ezzel a krémmel egyenletesen bevontam a torta tetejét, hogy szép fehér legyen, jól mutassanak rajta a színes marcipánfigurák, amivel végül feldíszítettem.

És készen is volt, mehetett a hűtőbe!


A torta nagy sikert aratott, nekem is nagyon ízlett ezzel a hűvös kávés krémmel és a puha, diós-sárgarépás alappal. Biztos, hogy elkészítem máskor is, más ízesítésű krémmel.

Köszönöm a receptet, Zsuzsi!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése