2013. december 10.

Mákvirág (mákos linzer)

Múlt hét végén megsütöttük a rászoruló családnak felajánlott ajándékcsomagba kerülő süteményeket. Szombaton begyúrtam a tésztákat, amik egy éjszakát pihentek a hűtőben. Kivétel nélkül olyan sütiket választottunk, amelyekkel kicsit előre lehetett dolgozni, így nem egy napra maradt minden.

Vasárnap pedig átjött hozzám néhány szorgos manó (mikulássapkás barátnők és Mazsi) és együtt nyújtottuk, szaggattuk, sütöttük, ragasztgattuk a linzereket és mézeseket. Közben szólt a karácsonyi zene, égtek a gyertyák az adventi koszorún, Imi forralt bort csinált nekünk és még arra is jutott idő, hogy egy meglepetés tortával felköszöntsük Mazsit, aki múlt héten lett 28 éves.


Szóval jó hangulatban telt a készülődés.

Az ajándékcsomagba 5 féle sütemény kerül:
- pepparkakor
- karácsonyi linzer
- egy másik fajta linzer
- mákvirág
- mézes

Az utóbbi három sütemény receptjét keresztmamámtól kaptam. Tavaly karácsonykor kóstoltam nála ezeket és már akkor elhatároztam, hogy idén megcsinálom mindet. Jelentem, a receptek tökéletesek! Máris elkezdem megismertetésüket, az első a mákvirág lesz.


Hozzávalók:
- 1 vaníliarúd vagy 2 csomag vaníliás cukor
- 33 dkg vaj/margarin
- 14 dkg porcukor
- csipetnyi só
- 1 tojás
- 1 narancs reszelt héja
- 40 dkg liszt
- 14 dkg darált mák
- 1 teáskanál sütőpor

+ ragasztáshoz, díszítéshez:
- lekvár
- csokoládé

A lágy vajat a porcukorral és vaníliás cukorral (vaníliával) kikeverjük, majd hozzáadjuk a tojást, narancshéjat, sót, sütőport, lisztet és mákot majd alaposan összegyúrjuk.

Gömbbé formázzuk és folpackba csomagolva 1 éjszakát a hűtőben pihentetjük.

Másnap lisztezett deszkán 3 milliméter vastagra kinyújtjuk és virágformákat szúrunk ki belőle (párosan 1 lyukasat, 1 simát) és sütőpapírral bélelt tepsibe, sütőlemezre sorakoztatjuk. 180 fokos sütőben kb. 5 perc alatt készre sütjük. Vigyázat! Nagyon gyorsan sül, nehogy elégjen. Nem szép, amikor már megbarnul a széle.

Amint kihűltek a mákvirágok, lekvárral összeragasztjuk. A tetejét vízfürdő felett megolvasztott csokival húzott csíkokkal, pettyekkel díszíthetjük.


Én kifelejtettem belőle a narancshéjat, vaníliás cukrot használtam és a tetejét nem díszítettem csokival. Egyébként mindent úgy csináltam, ahogy a receptben le van írva.

Sárgabarack és eperlekvár került a sütikbe. Sütés után nagyon lágy a tésztája, aztán egy picit megkeményedik de másnapra - ha jól záródó dobozban tároljuk - ismét finom puha, omlós lesz.

Sokáig eláll. Nagyon szeretem az ilyen süteményeket, mert nem kell pont karácsonykor, a legnagyobb felfordulás közepén nekiállni sütni.



Hamarosan következik a linzer receptje, ami kissé eltér az általam eddig ismert linzer receptjétől.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése