2013. július 11.

Chilis bab

Sokak kedvence a chilis bab, ahogy az a tegnapi Facebook-os közvélemény kutatásomból kiderült. Meg is tudom érteni, mert jó kis egytálétel: van benne zöldség is, hús is. Ráadásul csípős, ami sokak számára különösen vonzóvá teszi.


A chili con carne, vagyis a "chili hússal" elkészítésére nincs egységes recept. Mindenki ízlésének megfelelően formálja. Van, aki darált sertéshússal hússal főzi, van aki a marhahúscsíkokra esküszik, de ettem már csirkemellel is. A zöldségek felhasználása is lehet több féle: keverhetünk bele vörös és fehér babot vegyesen, vagy csak vöröset, adhatunk hozzá kukoricát, ha szeretjük. Én az utóbbit semmi pénzért nem hagynám ki, mert kukoricaimádó vagyok. :) Kockázhatunk bele paprikát, paradicsomot.

Ezen kívül olvastam olyan chilis bab receptet is, amibe étcsoki volt belefőzve. Hmm...  ez nekem kicsit furcsán hangzik, de lehet hogy úgy lenne igazán autentikus.


Nálam a kukoricán kívül még két dolog szokott fontos lenni: darált hússal készítem, ami lehet sertés vagy marha, akár vegyesen is. Lehet, hogy azért, mert apukámtól így tanultam, ő soha nem főzte csíkokra vágott hússal. Valamint az, hogy jó szaftosra hagyjam végén, hogy lehessen tunkolni friss kenyérrel vagy... Majd elárulom hogy mivel.

Hozzávalók:
- 40 dkg darált hús
- 2 kisebb doboz konzerv bab
- 1 doboz konzerv kukorica
- 3 dl sűrített paradicsom
- 2 gerezd fokhagyma
- 2 közepes fej hagyma
- chilipor
- só
- bors
- víz
- csipetnyi cukor
- pirospaprika
- olaj

Ahogy említettem, mindegy hogy fehér babot is teszünk-e bele vagy csak vöröset. Én legutóbb csak az utóbbiból főztem a chilis babot, ezért így látható a fotókon.


A hagymát felaprítottam és a magas falú serpenyőmben üvegesre pároltam. A tűzről lehúzva meghintettem egy pici pirospaprikával, majd visszaemeltem a gázra és belekevertem a darált húst. Fehéredésig pirítottam.

Hozzáadtam a zúzott fokhagymát és a paradicsomsűrítményt. Sóval, borssal, csipetnyi cukorral és chiliporral ízesítettem. Kevés vizet is adtam hozzá, hogy legyen miben puhulni a húsnak és a végén jó szaftos maradjon.

Sűrűn megkeverve addig főztem, amíg a hús majdnem megpuhult. Ekkor hozzáadtam a leszűrt babot és kukoricát és az egészet összefőztem még kb. negyed óra alatt.  A végén lehet még ízesíteni, ha nem elég sós, vagy csípős.

Frissen, forrón az igazi!


A fenti képen apukám kukoricalepénykéje látható, ami nagyon jól illik a chilis bab mellé, kenyér helyett. Legutóbb ezt dobta össze amikor chilis babot főzött. Nem találta meg annak a kukoricalepénynek a receptjét, amilyent régebben szokott sütni hozzá, pedig az is nagyon finom. Remélem előbb-utóbb megtalálja és akkor közzéteszem a receptjét.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése