2013. június 11.

Mozzarellás saláta sült paprikával

Születésnapi nyereményjátékunkat most picit félbeszakítom egy recept publikálásával. Hátha valakinek pont megjön a kedve egy friss salátához, elkészíti, lefotózza és ezzel nevez a játékunkra. :)

Jó választás lenne, mert gyorsan elkészíthető és még finom is! Akár sült húsok mellé, akár önmagában, könnyű nyári vacsoraként egyaránt fogyasztható.


Az alapötletet a néhány hete megjelent Nők Lapjában talált Lajos Mari-recept adta. Ő egy hasonló saláta receptjét mutatta be, mozzarella, bazsalikom és uborka nélkül, viszont fokhagymával ízesítve. Én semmiképpen nem szerettem volna hagymát keverni a salátába, mivel tudtam, hogy aznap este még moziba megyünk és oda nem túl szerencsés fokhagymaillattal körbelengve megérkezni. :)

Születésnapomat a szüleimnél ünnepeltük és kerti sütögetést terveztünk. Kicsit izgultunk, mert elég szeszélyes időjárás volt aznap, napsütést is ígértek, de váratlanul lezúduló nagy mennyiségű esőt is. Mindig ez van a szülinapomon, úgyhogy tulajdonképpen már hozzászoktunk, meg sem lepődtünk ezen.

Szerencsére anyuéknál van egy fából készült elég nagy méretű "sátor", ami alatt kényelmesen elférünk akár nyolcan is és nem ázunk meg, így tulajdonképpen tényleg csak a forma kedvéért bosszankodtunk az időjárás változatosságán.


Az én dolgom aznapra mindössze ennek a salátának az elkészítése volt. Előző este állítottam össze, hogy egy éjszaka alatt még jól összeérhessenek az ízek.

Hozzávalók (egy jó nagy adaghoz):
- 6 db paradicsom
- fél kígyóuborka
- 2 db kaliforniai paprika (piros, sárga vagy zöld színű)
- 1 kis doboz konzerv csemegekukorica
- 2 kis zacskó mozzarella
- fél marék friss bazsalikomlevél
- almaecet
- víz
- cukor
- só
- őrölt bors

Legelső lépésként a paprikát kell megsütni. Én két nagy, piros színű kaliforniai paprikát vásároltam. Mindkettőt 4 részre vágtam, hosszában. A vágott felükkel lefelé sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem és 200 fokos sütőben kb. negyed óráig sütöttem. Ekkor már elkezdett barnulni a héja. Fóliával letakartam a tepsit, majd tovább sütöttem a paprikát - most már gőzben, hogy puhuljon is - még kb. 10-15 percig. Ezután lezártam a sütőt és amíg feldaraboltam a többi zöldséget, hagytam, hogy tovább párolódjon.

A paradicsomot felkarikáztam, az uborkát pedig a héjával együtt felkockáztam. A kukoricát szűrőbe öntöttem és hagytam, hogy lecsöpögjön a leve. A mozzarellát kisebb darabokra vágtam.

Egy üvegtálban szépen elrendeztem a zöldségeket és a mozzarellát. A sült paprika héját lehúztam és a húsát csíkokra vágtam. Ezeket felcsavartam és elrendeztem a zöldségek tetején.

Vízből, almaecetből, sóból és cukorból salátalevet készítettem - Lajos Mari bazsalikomecetet használt - és leöntöttem a paprikát, paradicsomot, mozzarellát, uborkát, kukoricát annyi lével, hogy éppen ellepje. Fóliával letakartam a tálat és másnap délig hűtőben tároltam. Mielőtt átszállítottuk volna anyuékhoz, akkor szórtam meg a balkonládámból frissen szedett és aprított bazsalikommal és frissen őrölt borssal. 


Jó is, hogy nem készültem mással, mert anyuék kitettek magukért, ami az ennivaló mennyiségét illeti. :) Rengeteg pácolt csirkemell, grillzöldség és grillkolbász várt minket.

A kolbászokat a kedvenc hentesünktől vásárolták, aki egész nyáron saját kezűleg készít nagyon finom grillkolbászt.


A sütiket külön szeretném megemlíteni. Anyukámék egy különleges, leveles tésztából készült sós tekerccsel készültek, ezt majd egy külön posztban fogom részletezni hamarosan. Valamint egy hatalmas, tejszínes epertortát sütöttek nekem, ami szerintem az utolsó falatig elfogyott már másnap - ez a sütik mennyiségét tekintve nagy dicséretnek számít. :)

Tesómék pedig egy hatalmas tál epres-mentás muffinnal jelentek meg - saját termesztésű mentával ízesítve - és egy gyönyörű, kávékrémes tortával, amit éjszakába nyúlóan sütöttek, díszíttettek a szívemnek nagyon kedves Eiffel torony mintájával.

Mondanom sem kell, minden nagyon finom volt, nem győztem válogatni, hogy mit kóstoljak meg.


Az idő is kegyes volt hozzánk. Mindössze pár csepp eső esett, kényelmesen meg tudtuk sütni a húsokat és zöldségeket és ebéd után még napozásra is volt lehetőség. Szép szülinapom volt. :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése