2013. január 8.

Sportszelet süti

Kissé álcáztam a sportszelet sütit, rá sem fogtok ismerni. Gondolom, sokan ismeritek, nagy sláger lett 2-3 éve. Én is megcsináltam már többször is, de akárhogy kutattam a gépemen évekre visszamenően, csak ezt az egy fotót találtam róla. Karácsonyra úgy gondoltam, hogy nem a hagyományos hosszúkás szeletre vágom, hanem kiszaggatom karácsonyi mintájú sütiszaggatóval. Az ízén nem változtatott semmit, de a kinézetét feldobta. :)


Elgondolkodtam, hogy vajon kissé túllőttem a célon, amikor három féle darált kekszes, rumos sütit terveztem be karácsonyra? Mert ugyebár megcsináltam a kókuszgolyót, a darált keksz piramist... és a sportszeletet is.

De végülis mindhárom különbözik valamiben a másiktól. A kókuszgolyóban ott a kávé, a darált keksz piramisban a vajas krém és a sportszelet tetején pedig a tortabevonó étcsoki. Ja, hogy az alapja ugyanaz? Rum, vaj és darált keksz? Nem probléma! Az meg pláne nem, hogy mindhárom nagyon egyszerűen, gyorsan és sütés nélkül elkészíthető.

Hozzávalók:
- 2 dl tej
- 20 dkg vaj
- 20 dkg cukor
- 50 dkg darált keksz
- 3-4 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 2 csomag vaníliás cukor
- rum
+ a tetejére 1 tábla tortabevonó étcsokoládé

A titka a sok rum! Nem szabad sajnálni belőle és lehetőleg igazi rum kerüljön bele ne rumaroma.


A tejet a cukorral, vajjal, vaníliáscukorral folyamatos kevergetés mellett összeforraltam. Egy mély edénybe beleöntöttem a darált kekszet, kakaóport, hozzáadtam a tejes keveréket és összedolgoztam az egészet. Eleinte nagyon forró a tej miatt, ezért érdemes fakanállal vagy kanállal kezdeni a keverést. Közben kanalanként adagoltam hozzá a rumot és kóstolgattam, hogy mikor lesz megfelelő az íze. Ezt mindenki döntse el, saját ízlése szerint.

Amikor langyosra hűlt, már kézzel gyúrtam tovább a masszát. Kicsit maszatos munka az olvadt vaj és a kakaó miatt, de nem kell megijedni tőle, mert nagyon jól kezelhető.

Ezután levágtam egy nagy darab sütőpapírt és jó nagy téglalap alakúra nyújtottam rajta a tésztát, kb 1 cm vastagra. 1 tábla tortabevonót gőz felett megolvasztottam és egyenletesen bevontam vele a süti tetejét. Mivel most karácsonyra készült, ezért megszórtam a tetejét színes cukorral, majd kiszaggattam a képen látható formákra.

Egyéb esetben egyszerűen csak hosszúkásra szoktam szeletelni, Sport szelet csoki formájúra. Természetesen csakis miután kihűlt teljesen a süti. :) Ez is sokáig eláll, 1-2 napig nem is árt hideg helyen összeérlelni egy kicsit az ízeket.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése