2013. január 5.

Darált keksz piramis

Épp itt az ideje, hogy elkezdjem szépen egymás után lejegyezni a karácsonyi menü és a sütik receptjeit. Ez a hónap biztosan ezzel fog telni, hiszen ahogy láttátok, sok minden készült az ünnepekre.

Először egy sütivel kezdem a sort, de csak azért, mert ezt már néhány nappal karácsony előtt elkészítettem. No meg azért is, mert ahogy elkészült, feltöltöttem róla egy fotót a Facebook oldalunkra és többen is érdeklődtetek, hogy hogyan lett ilyen formájú? Nem titkolózom tovább, megmutatom.


Ez a mi piramisformánk. Apukám a BKV-nál dolgozott sok-sok éven keresztül és még ezer éve egy benti műhelyben esztergáltatta ezt a sütikészítőt. Nagyon hasznos találmány, sokszor volt már használatban. Állítólag köreteket is lehet formázni a segítségével, bár mi még csak ezt a sütit készítettük vele. Ilyent nem találtok egyetlen boltban sem, egyedi darab. :)


De ilyent igen. Ha jól láttam, Andi konyhájában meg is lehet rendelni, és ezzel gyerekjáték lesz elkészíteni a sütit. Sokkal egyszerűbb mint a mi formánkkal, hiszen ez szétnyílik és kipottyan belőle a piramis.


A recept nagyon egyszerű, majdnem mint a kókuszgolyóé. Sajnos nem tudok mennyiségeket írni a hozzávalóhoz, mert én csak "érzésre" szoktam beletenni mindent. Tudom, hogy milyen ízűnek kell lenni, és azt is, hogy ahhoz, hogy kiessen a formából, milyen állagúnak. Ne legyen ragacsos, de azért könnyen lehessen gyúrni.

Hozzávalók:
- darált keksz
- porcukor
- cukrozatlan kakaópor
- lágy vaj
- kevés tej
- rum vagy rumosmeggy lé

A töltelékhez:
- meggybefőtt vagy rumosmeggy befőtt
- vaj és porcukor egyforma mennyiségben

A talpához:
- omlós, kerek keksz

A tészta hozzávalóit egy mély tálban alaposan összegyúrtam. Közepesen kemény, jól formázható állagú lett. Aki szereti kiérezni a sütikből a rumot, az ne sajnálja belőle, csak utána vigyázzon, hogy kit kínál meg vele. :)
Én most nem rumosmeggy lét, hanem saját készítésű, pálinkában érlelt meggy levét öntöttem bele.


A krémhez kikevertem a vajat a porcukorral. A meggyet kimagoztam.

A piramisforma belsejét meghintettem porcukorral, beletöltöttem a sütimasszából annyit, hogy kitöltse. Az aljába belenyomtam egy szem meggyet, kiskanállal rákentem egy adagot a vajas krémből. Az egészet lezártam egy kerek keksszel, amit jó alaposan rányomtam a sütire. Utána pedig imádkoztam, hogy kijöjjön a formából. Amelyik nehezebben akart kiborulni, azt egy kicsit odaütögettem az asztalhoz és egyből kiborult a piramiskészítőből. :)

Ezután szépen tálra rendeztem és megszórtam porcukorral a tetejüket.


Hideg helyen tárolva sokáig eláll és minél tovább hagyjuk állni, annál jobban összeérnek az ízek. Szeretem az ilyen sütés nélkül készíthető, tartós sütiket. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése