2012. november 5.

Lasagne sült csirkemellel

Legutóbbi bejegyzésemet ott hagytam abba, hogy elég sok sült csirkemellem megmaradt, amit félretettem későbbi felhasználásra. Bármennyire is imádom Frakkot és Vilmát, úgy gondoltam, ezt most nem ők fogják megkapni. Mielőtt az állatvédők összevonnák szemöldöküket, leírom, hogy nem kell félteni a kutyáinkat, többet esznek mint mi és ráadásul finomabbnál finomabb falatokat. :)

Szeretem a kihívásokat, ami alatt például azt értem, hogy egy komplett ételből hogyan tudok egy teljesen más fajtát varázsolni. Így született meg a zöldségekkel sült csirkemellből ez a lasagne. Természetesen el lehet készíteni nyers húsból is, csak akkor egy kicsit másképp kell nekikezdeni.


Mondjuk úgy, hogy vékonyan felcsíkozzuk a csirkemellet, fűszer és olaj keverékével bepácoljuk, majd fél óra múlva egy serpenyőben megsütjük. És akkor lehet folytatni ugyanúgy, mintha már kész sült csirkemellből készítenénk a lasagne-t.

Hozzávalók:
- fél sült csirkemell (ha marad rajta zöldség, paprika, paradicsom, hagyma az előző ételből, az nem baj)
- 1 szál póréhagyma
- 1 TV paprika
- 2 nagyobb, érettebb paradicsom
- 40 dkg sűrített paradicsom
- 1 marék friss bazsalikom és oregano vegyesen
- só
- bors
- olaj
- 8 dl tej
- 4 csapott evőkanál liszt
- 2 evőkanál vaj
- fehérbors
- szerecsendió
- sajt
- lasagnelap


Tehát a sült csirkemellet felcsíkoztam, félretettem, a rajta maradt, vele sült zöldségekkel együtt. A fűszeres olajat, amiben sült, átöntöttem egy nagyobb edénybe és megpároltam rajta a felkarikázott póréhagymát. Hozzáadtam a csíkokra vágott paprikát és a kockázott paradicsomot is. Az egészet megsóztam, borsoztam és fedő alatt összeforraltam.

Amikor a paradicsom kezdett levet ereszteni, beleforgattam a (zöldséges) csirkemellet is és felöntöttem paradicsomszósszal valamint egy kis vízzel. Hozzáadtam a felaprított friss bazsalikomot, oreganot, majd fedő alatt kb. negyed órán keresztül főztem. Ha túl hígnak tűnik, akkor ne fedjük le teljesen, hadd párologjon.

Közben elkészítettem a besamel mártást. A vajat felforrósítottam, beleszórtam a lisztet és folytonosan kevergetve aranysárgára pirítottam benne. Hozzáöntöttem a mikróban megmelegített tejet és közepes tűzön besűrítettem. Sóval, fehérborssal és szerecsendióval ízesítettem és levettem a tűzről.


Amint a paradicsomos szósz egy kissé besűrűsödött, egy szögletes üveg sütőtál alján elterítettem belőle egy keveset. Erre jött egy sor lasagnelap. Én dobozos, száraztésztát szoktam venni. A tésztát befedtem bőven szósszal, majd besamelmártással és újra tésztával. Addig ismételtem, míg elfogyott minden és a besamelmártás zárta a sort. Megszórtam reszelt sajttal, alufóliával befedtem a tálat és már mehetett is a 190 fokra előmelegített sütőbe.

Akkor jó, ha sok szószunk és mártásunk van, ússzon benne a tészta. Elég sokat fel fog szívni belőle, főleg ha nem aznap, hanem másnap fogyasztjuk.

Körülbelül 60-70 percet sült-párolódott így a sütőben, majd levettem róla az alufóliát és addig sütöttem még amíg a sajt szépen megpirult a tetején.


Egy igazán finom lasagne lett a végeredmény. Kicsit magyaros jellegű a paprika-paradicsom párosítás miatt de a paradicsomszósz miatt ráfoghatjuk, hogy olaszos. Több napig ettük, nagyon jó volt frissen is és később is.

Ha már Frakkékat emlegettem a bejegyzés elején, találtam egy régebbi képet róluk, amit annyira szeretek. Igazi jótestvér-pózban fekszenek, kézen- , bocsánat mancsonfogva egymást. Balról Frakk kb. 5 évesen, jobbról Vilma 12-13 hetesen. Azóta megfordult az arány, Vilma a nagyobb.




1 megjegyzés:

  1. Micsoda cukorfalatok!!!!!!!!!!!! hogy lehetnek ennyire tüncik??? meg lehet őket zabálni. gyűrögesd meg a fülüket, légyszi, helyettem is:)

    VálaszTörlés