2012. október 5.

Madártejberizs

Ahogy a neve is mutatja, ez az édesség a madártej és a tejberizs kereszteződése. Én nem rajongok a madártejért, de ebben a formátumban még nekem is nagyon ízlik. Aki külön-külön is szereti ezt a két édességet, az feltétlenül készítse el ezt is - vagy esetleg készíttesse el anyuval, feleséggel, barátnővel, férjjel, stb. - és miután megkóstolta, mondja el a véleményét, nagyon kíváncsi vagyok rá. Azt hiszem, előre borítékolhatom, hogy a többségnél ezentúl gyakori desszert lesz a madártejberizs. :)

Mi először a szüleimnél kóstoltuk. Mivel anyukám nagy rajongója a Vidék Íze magazinnak, elég sok mindent kipróbál azok közül, ami ott megjelenik. Így készült el a madártejberizs is. Utána megfőztem én is és mivel mindkettőnknek ízlett, ezért abban maradtunk Imivel, hogy máskor is elkészíthetem.


De aztán jött a nyár és a meleg miatt elfelejtődött mindenféle madártejjel kapcsolatos dolog. Múlt héten jutott eszembe ez a desszert, amikor azon gondolkodtam, mivel kínáljam meg Juditékat. Meghívtuk őket vasárnapra ebédre, és a főfogás Imi reszortja volt. Remélem rá tudom venni, hogy írja meg a bejegyzést, mint "vendég blogszerző" a különleges tésztájáról, mert ha nem, kénytelen leszek én megtenni. :)

A desszertet én vállaltam és napokig gondolkodtam, hogy mi legyen, ami édes, egyszerű, de mégis kiadós és előző nap is elkészíthetem. Így jutott eszembe a madártejberizs.

Hozzávalók:
- 8 evőkanál rizs
- 1 liter + 8 dl tej
- só
- 15-20 dkg kristálycukor
- 10 dkg tej- / étcsokoládé (vagy 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor)
- 3 tojás
- 2 evőkanál liszt
- 1 csomag vaníliás cukor
+ aki szereti: reszelt citromhéj
+ díszítéshez csokiforgács

1 liter tejben csipetnyi sóval megfőzzük a rizst. Amikor puha, hozzáadunk 5 evőkanál cukrot, belereszeljük a 10 dkg csokoládét, vagy hozzákeverjük a kakaóport (én az utóbbit használtam), majd lefedve hagyjuk állni, tovább puhulni.

A tojások sárgáját simára keverjük 5 dkg cukorral, a vaníliás cukorral, a liszttel és a reszelt citromhéjjal.

Felforraljuk a 8 dl tejet és közben a tojások fehérjét kevés cukorral kemény habbá verjük. Evőkanállal a forró tejbe szaggatjuk, mindkét oldalát megfőzzük. Szűrőkanállal kiemeljük, jól lecsöpögtetjük és félretesszük a habgaluskákat.

A kikevert tojássárgáját lassan a forró tejhez keverjük és kis lángon besűrítjük. Vigyázzunk, hogy ne forraljuk fel.


Ezután desszertespoharakba adagoljuk a csokis tejberizst, rákanalazzuk a sűrű madártejet. Mindegyiknek a tetején elhelyezünk habgaluskákat, majd csokireszelékkel megszórjuk. Egy éjszakára nyugodtan betehetjük a hűtőbe, mert jól lehűtve az igazi.

De aki türelmetlen, az már néhány óra után megkóstolhatja. :)


Mivel nem csak Juditék jöttek át vasárnap, hanem összesen nyolcan voltunk, és ismerem a társaság étvágyát, ezért rögtön dupla adagot készítettem. Rengeteg lett, 18 különböző méretű desszertespoharat tudtam megtölteni. Utólag áldottam magamat, hogy nem csak szimpla adagot főztem, ugyanis mindössze 2 kis pohár maradt meg hétfőre, a többi elfogyott.

Miközben főztem a tojásos krémet, azon gondolkodtam, hogy liszt helyett vaníliás pudingporral is be lehetne sűríteni. Legközelebb kipróbálom, mert szerintem úgy még finomabb íze lesz. Majd beszámolok az eredményről.



4 megjegyzés:

  1. De jól néznek ki így sokan! :)
    Várom a vaníliás eredményt!
    Imitől pedig a bejegyzést!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Továbbítom az illetékesnek, hogy várod a bejegyzését. A másik illetékesnek pedig azt, hogy a vaníliapudingos változatot :)

      Törlés
  2. hűha, nem apróztad el!!! az egyik maradékot rögtön kérem átutalni errefelé:) azt hiszem, pont erre vágyom most, csak eddig nem tudtam megfogalmazni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy írtál Csincsilla! Eszembe jutott rólad, hogy elfelejtettem belinkelni a Vidék Ízét, de már pótoltam. :)
      Amikor legközelebb csinálok - remélhetőleg nem fél év múlva -, akkor szólok és jöhetsz az adagodért.

      Törlés