2012. október 15.

Imi tésztája (bemutatja : "a férfi főz" sorozat)

"Aki szeret enni, szeret főzni!" - mert én mindig ezt mondom Mrs. Lipton.....

Prológus: Történt pár éve, hogy egy  hétvégi napon hősünk épp a tv előtt bámészkodva váltogatta a csatornákat. Tekintve a "magas színvonalú" sugárzott műsorokat ez nem is csoda. Az egyik helyen egy főzőműsor közepébe kapcsolt éppen. És amit ott látott maga volt a csoda. Mindenféle friss halat készítettek tésztás körettel. Ennek fele sem volt tréfa, meg is jött egyből a gusztusa valami finomat enni. Igen ám, de otthon a friss hal nem egy szokványos termék, így elindult az agyalás mit is kéne készíteni, főleg abból ami épp otthon a rendelkezésére állt........

Így jött az ötlet, a hozzávalók szülték a receptet. A halat semmiképpen sem akartam olyan hússal helyettesíteni amivel még külön pepecselni kell, ezért választottam a sonkát. A fokhagyma nálam alapfűszer, nagyon szeretem, került is bele bőségesen. Aztán paradicsom, fehérbor és össze is állt minden. Előszőr gondolkodtam még a petrezselymen kívül milyen fűszert tegyek bele, de szerencsére az összeset elvetettem, így lett az igazi.

A neve ezért is lett Imi tésztája, mert nem plagizáltam sehonnan.



Lássuk tehát a hozzávalókat:

-  sok fokhagyma (5-8 gerezd)
- 1 fej hagyma (lila, ha nincs jó a vörös de nem az igazi)
- kb. 1-1,5 kg paradicsom
- 2-3 csomag csirkemellsonka
- száraz fehérbor (ha nincs otthon száraz, jó a félédes is)
- sok apróra vágott petrezselyem
- tészta (kb. 500 g)
- olaj
- só
Az elkészítése igen egyszerű, a kezdőknek is jó szívvel ajánlanám, de sajnos az előkészítés sok munkával jár és aki nem járatos benne, hamar elunhatja. Ha azon túl van, onnantól nagyon gyorsan megy.

Íme:

Az áttört fokhagymát és az apróra vágott hagymát megpároljuk az olajon, ebbe beletesszük és megpirítjuk a csíkokra vágott sonkát. Ezután a pici darabokra vágott paradicsomot beleszórjuk és öntünk rá egy kis bort (kb. 1-2 deci). Fedő alatt főzzük, rövid ideig forraljuk, fűszerezzük sóval, petrezselyemmel. Tovább főzzük, amíg szósz állaga lesz, ízlés szerint öntünk hozzá még bort. A végén belekeverünk kicsivel több főtt tésztát, mint amennyi a szósz, és petrezselyemmel meghintve tálaljuk.



A végeredmény egy könnyed ám laktató étel. Eddig akárkinek csináltam, attól csak pozitív kritikát kapott.Így hát rajta emberek csinálja mindenki bátran, és fogyasszátok egészséggel!

"A férfi főz" rovatot mindenképpen jó ötletnek tartom, főleg azért mert nem csak a nők privilégiuma a főzés. Nálunk is általában megosztva történik.

De ha bográcsolunk, ki nem adnám a kezemből a fakanalat :)





1 megjegyzés: