2012. július 11.

Étteremajánló: Árnyas Étterem és Kertvendéglő, Budapest

A történet időszámításunk után 2011-ben, talán május idusán kezdődött, amikor is a különféle kuponos hirdetéseket nézegetve Bea rábukkant a Bónusz Brigád akciói között egy kedvezményes éttermi étkezésre, méghozzá a Árnyas Étterem és Kertvendéglőben. Rögtön rendeltünk néhány kupont a család részére, és rövid időn belül eldőlt, hogy egy családi kirándulás keretében, a diplomám megszerzését fogjuk egy ebéddel megünnepelni az étteremben. Én persze jobban vártam az államvizsga végét, mint az ebédet, amíg nem voltam túl a szakdolgozatom megvédésén. :) 

Július 2-ára esett tavaly a választásunk, akkor voltunk először az Árnyasban. Nagyon szimpatikusnak tűnt már első látásra. Otthonos a kinézete, melegséget árasztanak a falai, különösen télen, amikor a kemence is üzemel. A pincérek udvariasak, pontosak és gyorsak. Az ételek pedig étvágygerjesztőek és nagyon ízletesek. Nagy kedvencünk emellett a házi szörp, amit ribizli, málna és bodza ízekben lehet kapni.







Az étlap 
Az itt megszeretett Créme Brulée

Az ismertetőhöz hozzátartozik, hogy az Árnyas Étterem Budán van, a XII. kerületi Diós árok 16. sz. alatt, közvetlenül a János Kórház mellett. A kerthelyiségnek a szép és öreg gesztenyefák nyújtanak árnyékot.
Az első alkalom ha nem is szerelem volt első látásra, tudtuk, hogy ide még visszatérünk. Minden nagyon tetszett mindegyikünknek.


Második alkalommal már direkt az étterem ajánlatait követve egy grillezős estére mentünk el a családudal, már egy baráttal bővülve. Itt pecsételődött meg a sorsunk, hogy úgy mondjam. Nagy hévvel eszegettünk, miközben odalépett hozzánk egy ember, akiről azt rögtön láttam, hogy nem rózsákat árul a szerelmeseknek, de nem tudtam, mit is szeretne tulajdonképpen. Megkérdezte, hogy hogy ízlik nekünk az étel, jól érezzük-e magunkat, és szeretni adni néhány kedvezményre jogosító papírkát, hogy legközelebb is szívesen jöjjünk az Árnyasba. Mint kiderült, ez az ember Giber János, az étterem tulajdonosa volt, akiről akár külön bejegyzést is lehetne írni. Amit viszont mindenképpen fontos tudni róla: bármit csinál az életében, azt kizárólag szívvel-lélekkel, szenvedéllyel teszi, másképp nem is működik. Nagyon figyelmes, vendégszerető "éttermes", büszke vagyok, hogy ismerhetem. Keményen dolgozik a családjáért, és az étteremért, és a barátai is mindig számíthatnak rá.




A munka mellett van egy nagy "hobbyja", amit szintén remekül csinál. Ez a Jani B(l)ack Blues, röviden a JBB, ami Jani zenekara. Az étterem után a bandába szerettem bele, és az érzés most is tart. Fantasztikus tehetségek, bármikor improvizálnak és olyan beleéléssel játszanak, hogy a zenéjük továbbjut az ember fülénél. Belejut a véráramba és lüktet mindenhol a testben. A gasztronómiai élvezetek mellett így hát több koncertjükön is részt vettünk már az étteremben.


Giber Janival koncert előtt 
Ősszel már nem is volt kérdés, hogy a szülinapomat is az Árnyas Étteremben tartjuk decemberben, ahol a megszokott remek ételek mellett Jani énekelt nekem szülinapom alkalmából, és azt is megengedték, hogy Bea saját készítésű süteménnyel lepjen meg engem.





Az én szülinapom után egy jóbarátunk, Viktor szülinapját is itt ünnepeltük januárban, ahol meg kell jegyeznem, a még fent lévő karácsonyi égősorok még az átlagosnál is hangulatosabbá tette az éttermet.




A tél nem érhetett véget egy jó disznótoros nélkül, ami több hétvégén át tartott az Árnyasban, így nekünk is ki kellett próbálni a családdal és néhány baráttal együtt. Isteni volt svédasztalról kóstolgatni a kolbászokat, hurkákat, a párolt káposztát, a malacsültet, a pörköltet nokedlivel, a toros káposztát.... Nincs is vége a sornak szerintem. :)




Alkalom akad bőven, hogy az ember az Árnyas Étterembe menjen, de egy óriási lehetőségnek tartom 2012. május 18-át, amikor a Közös Konyhakert, ahol Bea blogszerzőtárs volt, közös estet szervezett az étteremmel, annak jóvoltából. A fő szervező az étterem dolgozói mellett Bea volt, még ajándékokkal is készült a résztvevők számára. Én rettenetesen büszke vagyok, hogy a gasztroblog itt "életre kelt", melynek megvalósításában az én nővérem keze-lába volt benne. :) Az estéről a Közös Konyhakert oldalán olvashattok részletesen.






A gasztronómiai élvezetek mellett több alkalommal vettünk részt JBB koncerteken is, és nyáron még ünnepet sem kerestünk azért, hogy az Árnyasban ebédeljünk.









Én nagyon remélem, hogy meghoztam a kedveteket ahhoz, hogy betérjetek az Árnyas Étterembe egy finom ebédre vagy vacsorára, egy könnyed beszélgetésre, vagy egy hosszabb eszmecserére akár hétköznap, akár délután. Hiszen itt a könnyű előételektől kezdve a nagy méretű főételeken és leveseken át a finom desszertekig már a paleo étrend kedvelői is megtalálhatják a fogukra valót. 

A bejegyzésemet egy Árnyas rajongó, Meleg Katalin szavaival zárnám: "Az Árnyasozás belépés a 100 éves  Árnyas kapuján egy másik dimenzióba, ahol az idő lelassul, és ráérősen, nyugodtan fogyaszthatod el a békebeli ebédedet, vagy vacsorádat a régi holmik és képek között, vagy a 100 éves gesztenyefák alatt." 






4 megjegyzés:

  1. Egyet biztosan állíthatok: az Árnyas negyven évvel ezelőtt, fiatal koromban a város leghangulatosabb, legszuperebb vendéglője volt. Hetente többször megfordultam náluk.
    Azóta egy kissé távol kerültem Budapesttől, de barátaimtól, akik oda járnak, a legjobb referenciákat hallom róluk. Jani, és csapat, a szívem veletek van!
    Reiner Endre

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Endre :)))
      YESSS és OKKKÉÉÉ és KÖSSSZ :))
      Várunk szeretettel mindig, ha erre jársz és köszönjük a kedves szavakat:)
      <3

      Törlés
    2. Az URL honlap cím helyesen ez:
      www.arnyas.hu vagy katt a nevemre:))
      EGYÉBKÉNT itt is elmondom kedves Mazsi és Bea, hogy nagyon köszönöm ezt a csodálatos leírást életem részeiről..
      TSÓÓK
      J.

      Törlés
  2. Kedves Endre!
    Köszönjük ezeket a szép szavakat, továbbítjuk Janinak. :)

    VálaszTörlés