2012. június 30.

Snidlinges-sajtkrémes és spenótos fánkocskák

Szülinapokat ünnepeltünk ma, ugyanis apukám holnap lesz 63 éves, anyukám pedig kedden 58. Kerti sütögetést terveztünk. Mondanom sem kell, olyan meleg volt, hogy a húsok egészen biztosan megsültek volna akkor is, ha csak a napra kirakjuk őket. Anyuék ezer féle kajával készültek, én pedig egy salátával és ezzel a sütivel.

Valami sósat szerettem volna, hiszen a cseresznyés sütemény amit anyuék sütöttek és a két vödör jégkrém éppen elég édesség volt. Nem tudom hol láttam hasonló kis fánkokat, de ez egyszer nagyon megfogott engem és régóta tervezgettem, hogy megcsinálom. De mivel elég macerásnak gondoltam, mindig csak tologattam. Azonban most eljött a megfelelő alkalom.


A mai napon mindössze arra volt időm, hogy megtöltögessem a fánkokat, ezért a tésztáját is megsütöttem tegnap és a krémeket is elkészítettem. A tésztához a jól bevált képviselőfánk receptemet használtam. Ebben még soha nem csalódtam.

Hozzávalók:
- 10 dkg vaj
- 15 dkg liszt
- 4 tojás
- 2,5 dl víz
- 1 csipet só

A vizet a vajjal és a sóval felforraltam, majd hozzáadtam a lisztet és kevergetve addig pirítottam, amíg az edény alján fehér réteg képződött. Ezután a masszát langyosra hűtöttem.
A tojásokat egyenként beledolgoztam a tésztába. A következőt mindig csak akkor adtam hozzá, amikor az előzőt teljesen felvette a massza.

Ezután a tésztát csillagcsőrös habzsákba kanalaztam - nem túl barátságos munka, mert ragad utána minden - és sütőpapírral bélelt sütőlapra a diónál kisebb halmokat nyomtam belőle.

200 fokra előmelegített sütőben kb. 10-15  percig sütöttem. A végére szépen megpirultak és megnőttek a halmok. Két tálcányi adag lett belőle. Amikor kihűlt, lefedtem a sütit, hogy másnapig ne száradjon ki.


A krémek leírásával kissé bajban vagyok, mert nagy részét csak úgy "érzésre" öntöttem bele. De megpróbálom érzékeltetni, hogy milyennek kellene lenni, hátha úgy eltaláljátok ti is az arányokat.
Először is megcsináltam az alapkrémet, ebből lett aztán a két féle verzió.

Hozzávalók az alapkrémhez:
- kb. 5 dkg vaj
- 2 evőkanál liszt
- 1,5 dl tej
- 32,5 dkg ömlesztett natúr krémsajt (tégelyes vagy tömlős, bármilyen)

A vajat felolvasztottam, belekevertem a lisztet és picit megkapattam. Felöntöttem a tejjel, felforraltam majd hozzáadtam a krémsajtot, jól összekevertem.

Hozzávalók a spenótos krémhez:
- 5 evőkanálnyi az alapkrémből
- negyed zacskó mirelit spenótkrém (a fél kilósból, felolvasztva)
- 2 gerezd fokhagyma
- só
- őrölt bors
- tej + liszt a sűrítéshez.

Az alapkrémből kivett 5 evőkanálnyit feltettem egy edényben melegedni, hozzáadtam a spenótkrémet, belenyomtam a fokhagymákat, sóval, őrölt borssal ízesítettem, felforraltam. Viszont mivel hígnak éreztem a tölteléket, ezért egy edényben elkevertem tejet liszttel, méghozzá olyan arányban, hogy sűrű palacsintatészta állagú tej-liszt keveréket kapjak. Ebből annyit öntöttem a spenótos krémhez, szinte már alig bírtam kavarni, olyan sűrű lett - mivel ezzel összefőztem-forraltam a spenótos krémet. És mehetett hűlni. :)

Hozzávalók a snidlinges krémhez:
- a maradék alapkrém
- 8-10 szál snidling
- só
- őrölt fehérbors
- tej + liszt a sűrítéshez

Az alapkrémet szintén melegíteni kezdtem, sóval, fehérborssal ízesítettem. Hozzáadtam az apróra vágott snidlinget.
Mivel ezt is elég hígnak éreztem, megismételtem az előző sűrítési folyamatot. Majd szintén mehetett hűlni. :)


Másnap ketté vágtam a fánkocskákat úgy, hogy legyen egy alsó része és egy kalapkája. Csillagcsőrös habzsákkal megtöltöttem őket a két féle krémmel (egy fánkba csak egyféle krém ment), majd megszórtam reszelt sajttal és ráhelyeztem a kalapjukat. Tálcára rendeztem, jól lehűtöttem és lehetett tálalni. Nagy sikert aratott. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése